tirsdag 19. januar 2010

Nærheten

Hellu ppl :)

Skal se om jeg får ned en liten novelle her nå :D
En happy en faktisk

Nærheten.
Jeg kjenner den igjen, jeg får den igjen.
Hun kom tilbake til meg, og nå er hun min igjen.
Hun puster tungt der hun ligger.
Og sover med hodet på armen min.
Jeg snur hodet mitt å ser på henne.
Hun smiler, så hun har en fin drøm.
Hun ser så fredfylt ut god ut der hun ligger, og hun puster tungt og dypt.
Det er godt å kjenne varmen hennes tett inntil meg igjen.
Jeg kysser henne forsiktig på pannen, hun sukker til svar.
Hun smiler ennå mer enn hun gjorde fra før.
Jeg begynner å dra fingrene mine gjennom håret hennes, kjenner den søte, gode duften fra henne.
Håret hennes, lukten av det har jeg savnet. Og det kribler i hele meg når den når meg.
Jeg hvisker henne stille i øret at jeg er glad i henne og kysser henne på pannen atter en gang.

Lang tid gikk det før jeg fikk nærheten, tryggheten og kjærligheten fra henne tilbake igjen.
Hun oppdaget feilen i hjerte sitt, og hun reparerte den som best hun kunne.
Men fremdeles, inne i meg kjennes noe feil.
Det er som om hun skjuler noe, og hva fikk jeg vite senere den dagen.

Jeg kom hjem fra jobben senere enn vanlig, stoppet for å kjøpe noen blomster til min vakre.
Og hjem kommer jeg til en mørk gang med tente stearinlys og roseblader i en sti, stien leder ut til kjøkkenet hvor 2 glass vin sto klare og jeg møtes av et smil.
Hun kysser meg og følger meg videre langs rosebladstien som fører til stuebordet hvor middagen står klar, middagen og en liten ekse, hun åpner esken og går ned på et kne. "Vil du være min for evig og alltid, vil du bli min kone?" Jeg kjenner en tåre trille nedover mitt kinn mens jeg overlykkelig klarr å få frem et ja.
Hun reiser seg og jeg hiver armene rundt nakken hennes og kysser henne og hvisker så søtt som jeg kan inn i øret hennes at jeg elsker henne.

Derfra ble ting bare bedre.
Nærheten, tryggheten, ærligheten og kjærligheten.
Jeg har ikke hatt det så bra før tenker jeg for meg selv.
Før jeg snur meg mot venstre og ser på min vakre forlovede som ligger der, fredfylt og full av gode drømmer.
Stryker henne på kinner og tar hånden hennes.

Nærheten kom tilbake, og den gjorde meg hel

Ingen kommentarer: