fredag 9. oktober 2009

Dikt

Fremover kommer det til å komme en del dikt innlegg av meg
Selvskrevne selvfølgelig

Enjoi ^^

Solstråler titter gjennom gardinen
Hun trekker dyna opp mot hodet
Hun kjenner lepper mot den kalde pannen sin
Hun ser opp og smiler
Der ligger det en vakker jente
Men hvorfor ligger hun der?
Hvem er hun?
Hun husker ingenting fra kvelden før
Hun tenker seg om
Hvor var hun dagen før?
Hele dagen er borte, som om den aldri hadde vært der
Hun smiler før hun kysser den vakre jenta
Strekker ut armen å legger den rundt livet hennes
Før hun stille og rolig faller inn i drømmeland igjen


Storm, kalde våte regndråper
De drypper ned fra håret hennes
Det er hull på kneet på jeansen hennes
Hvorfor, hvorfor akkurat henne?
Hun står der ute, helt alene
Men hun er ikke ensom
Hun smiler
Biler fyker forbi
En kjører i vanndammen og spruter henne ned
Hun ler
Hun burde skjelve
Men hun fryser ikke lenger
Hun kjenner en glede langt inne i seg
Mens hun spør seg selv
Hvorfor skjedde dette meg?
Hun vet hvorfor
Men vil ikke vite


Kulden titter frem
Jenta holder rundt seg
Hun fryser, men hun er varm
I hjertet sitt
Jenta som hun elsker
Hun er der hos henne
Men hun vet ikke at hun elsker henne
Ikke ennå
Tør hun si det?


Nærheten hun ønsker får hun ikke
Hun føler ingen kjærlighet lenger
Hva om hun ikke elsker meg, tenker jenta for seg selv
Før hun lukker øynene og ikke vil våkne igjen



Vennskap
Det er viktig å ta vare på sine venner
Man ler, smiler, gråter, håper og elsker med sine venner
Nærhet, ærlighet, ovhet og trygghet
Ting man får fra venner
Så hvorfor krangle
Når man er så glad i hverandre
Ikke spør meg
Jeg er glad jeg har mine venner
De betyr alt for meg

2 kommentarer:

Silje Erika sa...

Fine dikt du har her:) Det er utrolig kult at du skriver dikt for det gjør jeg også:) JEG ELSKER Å SKRIVE DIKT<3 har skrevet dikt siden jeg gikk i femte tror jeg men begynte såpnn serriøst da jeg var 13.. Jeg ble til og med spurt om å lage to dikt å lese på en helsekonferanse om gamle mennesker eller noe sånt.. las i 2 minutter og tjente 500 kr :O Dritbra betalt vettu :P hehe Skal legge ut noen av diktene mine på bloggen min snart jeg også:) Så følg med :D

Eileen sa...

Tusen takk :)
Jeg elsker å skrieve dikt selv og jeg bruker en del tid på det ^^
Så spennende, jeg vil også gjøre sånn :P
Jeg leser jo bloggen din så får de nok med meg ^^